Analizowanie cen konkurencji oraz własnych

Analiza cen konkurencji to podstawa dobrego marketingu. Kiedy wiemy na ile możemy sobie pozwolić, co oferuję konkurencja i w jakiej cenie, daje nam to dużą przewagę i nierzadko swobodę poruszania się na rynku. Gdy konkurencja posiada ceny nie do końca adekwatnie do ich oferowanych usług, a przede wszystkim do jakości oferowanych usług – daje nam to pole do popisu, oraz do ucieknięcia rywalowi i zbudowania własnej, solidnej marki w rozsądnych cenach.

Analiza cen konkurencji w praktyce

Musimy przede wszystkim być świadomi tego, że jakość oferowanych dóbr musi iść w parze z odpowiednią ceną, która zachęci klientów. Kiedy konkurencja posiada dobrą jakość usług w rozsądnej cenie, musimy zaoferować coś, co przyciągnie uwagę klientów i zwróci uwagę na nasz produkt stawiając go na piedestale wśród potencjalnych klientów. Ważnym aspektem jest tutaj decyzja o tym, aby delikatnie obniżyć ceny i próbować kupić klienta tańszymi cenami, tak, aby w przyszłości, będąc już stałym klientem – nie zwracał większej uwagi na drobne podwyżki.

Rażące różnice w cenach u konkurencji

Kiedy konkurencja oferuję bardzo duże różnice cenowe (często są to oczywiście niższe stawki) należy wtedy po prostu kontynuować swoją politykę prowadzenia interesu i nie zwracać na to większej uwagi, gdyż jakość oferowanych dóbr sama się obroni. Bardzo często firmy, które oferują coś po znacznie niższej cenie rynkowej – nie mają wystarczającej jakości aby sukcesywnie przebić się na rynku i zdobyć dużo klientów, więc trzeba to po prostu przeczekać.

Więcej na https://dealavo.com/pl

Leave a comment

Your email address will not be published.


*