Analiza cen konkurencji

Termin może brzmieć niezrozumiale, ale mamy z nim współcześnie do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak popularnie praktykowany handel przez Internet. Najbardziej powszechną jego formą są przede wszystkim sklepy online. To wszelkie działania, które sprzyjają zawieraniu umów handlowych na odległość. W branży e-commerce wykorzystuje się nowoczesne urządzenia, jakim jest telefon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów w sieci. Ale nie jest to zasadne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie powinna ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W licznych przypadkach umowy handlowe podpisywane elektronicznie mają charakter pośredni. Oznacza to tyle, że zamówienie towaru i płatność za niego odbywa się drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, ma miejsce w sposób standardowy lub odbiera się go samemu. Transakcje elektroniczne mają często charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania realizuje się tylko i wyłącznie za pośrednictwem sieci. Tu zamawia się produkt, płaci za niego i w ten sam sposób się zakup dostaje. Branża e-commerce bardzo sprawnie się rozwija, na co wpływają głównie zyski, jakie powstają z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla handlujących. Większe możliwości wyboru, jeśli chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny posiada też złe strony. Nierzadko tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego zalicza się też ograniczony kontakt ze sprzedającymi i często opóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze.